Fascynuje Cię bieganie? Kiedyś uprawiałeś jogging, ale w pewnym momencie z niego zrezygnowałeś? A może chcesz rozpocząć po raz pierwszy swoją przygodę z bieganiem? KSStaszewscy przygotują plan treningowy dla początkujących biegaczy. Będzie on przystosowany do każdego indywidualnie. Powstanie na podstawie przeprowadzonego wywiadu, aby przynosił jak najlepsze efekty i by nikogo zbytnio nie forsować na sam początek.

Plan treningowy dla początkujących

Jako początkująca osoba musisz uważać, aby nie przeciążyć za bardzo swojego organizmu. Często zaczynając samemu treningi, można narobić sobie krzywdy, dlatego nasi trenerzy oferują swoją pomoc i rozpiszą idealny plan treningowy dla początkujących biegaczy. Składa się on z wolnych biegów, podbiegów oraz odcinków szybkiego tempa. Interwałowe treningi przynoszą największe korzyści dla Twojego ciała oraz organizmu. Czasami samo bieganie nie wystarczy, warto mieć odpowiedni plan treningowy dla początkujących. Staramy się rozpisywać treningi w jak najprostszym języku, aby nikt nie miał problemu z jego zrozumieniem. Pozwoli to łatwiej załapać i efektywniej trenować. Określimy Ci, czym są treningi siły biegowej, szybkości oraz wytrzymałości. Dzięki naszym planom treningowym dla początkujących biegaczy zrozumiesz, co robisz źle i dlaczego Twoje treningi nie przynoszą zamierzonych efektów. Nie narzucamy Ci niczego, chcemy, abyś na podstawie otrzymanych przez nas wskazówek spróbował uporządkować swoje treningi. Jeśli chciałbyś się skonsultować, służymy pomocą. Odpowiemy na wszystkie pytania, jakie masz.

Efektywne treningi biegowe

Dostosujemy plan treningowy dla początkujących do czasu, jaki możesz przeznaczyć na jogging. Nie musisz trenować codziennie po dwie godziny, możesz na treningi przeznaczyć około dwóch godzin tygodniowo i trenować trzy lub cztery razy po 30-45 minut. Dzięki temu nie przeciążysz swojego organizmu i dalej będziesz w świetnej formie. Nasz plan treningowy dla początkujących biegaczy nauczy Cię dobierać odpowiednie tempo do danego odcinka. Pomożemy Ci idealnie rozplanować trening, aby przynosił jak najlepsze efekty. Treningi prowadzone przez nas składają się z biegu oraz marszu. Wymienia się w nich tempo wolne, czyli konwersacyjne oraz szybkie tempo interwałowe. Warto wprowadzić także podbiegi, które możesz wykonywać  na niezbyt stromej górce. Najpierw szybko biegniesz pod górkę, a później powoli schodzisz na dół. W ten sposób odpoczywasz. Zalecamy także parkrun, który idealnie sprawdzi się, przygotowując się do startów. Pozwoli Ci sprawdzić się na dystansie 5 kilometrów. Biegi te organizowane są głównie w dużych miastach. Biegi w wolnym tempie na treningach pozwolą idealnie przygotować się do różnych startów. Jeśli będziesz przestrzegał naszego planu treningowego dla początkujących, uda Ci się przygotować do zawodów na 10 kilometrów nawet w 10 tygodni. Jeśli jednak rozpisane treningi są dla Ciebie zbyt intensywne i nie możesz poradzić sobie z konkretnym tygodniem, powtórz go w następnym tygodniu.